3/31/2015

Povestea trista a unui tanar crescut in orfelinatele din Romania: Magyara Rudolf Leonard

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !

Pe Magyara Rudolf Leonard l-am cunoscut pe 11 martie 2015 pe Facebook. A acceptat să ne dea un interviu pentru blogul nostru Pagina de folos. El este un tânăr orfan crescut în casele de copii din Romania. Tânărul Leonard povesteşte că a trecut prin multe suferinţe: bătăi, jigniri şi chiar boli: cancer, ciroza hepatica, ulcer, hernie de disc, gastrita cronica.

Iordachescu Constantin: Leonard, spune-mi te rog povestea ta. Cum ai ajuns la orfelinat?
Magyara Rudolf Leonard: Tatal meu a murit si mama m-a abandonat de mic. Aveam numai 6 luni. Statul m-a preluat si m-a dus la un centru de plasament din Cisnadie. După 5 ani de stat aici, am fost mutat la orfelinatul din Mediaş. La 11 ani ajung sa fiu mutat la orfelinatul din Boita iar dupa 2 ani ajung la un alt orfelinat din Agarbiciu. La 18 ani am fost aruncat în strada fara sa mi se ofere nici un acoperis deasupara capului.
I.C. : Care era programul zilnic la orfelinat?
Leonard: Programul aproximativ era:
07.00 Desteptarea
07.30 Micul dejun
08.00 – 13.00 Scoala
13.30 Prânzul
14.00 – 18.00 Temele
19.00 Pauza
19.30 Cina
20.00 – 22.00 Vizionare la TV
22.00 Stingerea
I.C. : Acest program era valabil in ambele orfelinate?
Leonard: Da
I.C. : Care erau relatiile tale cu colegii? Spuneai ca ai trecut prin greutati
Leonard: Nu prea bune! Eram batut de cei mai mari, jignit, umilit. Eu am probleme si cu coloana din cauza batailor.
I.C. : Dar de ce erau violenti colegii? Ce vroiau de la tine?
Leonard: Era mai smecheri. Eu era mic
I.C. : Ce diferenta de varsta era intre voi?
Leonard: 10 - 15 ani
I.C. : Copii mici erau tinuti cu cei mari? Adica, spre exemplu, cei de 5 ani cu cei de 15 ani?
Leonard: Da
I.C. : Si cei mici de 5 ani erau batuti de copii mari?
Leonard: Da. Am fost si abuzat
I.C. : Dar nu aveati asistenti sociali care sa intervina si sa va supravegheze?
Leonard: Sigur ca aveam: 2 profesori la 1000 de copii.
I.C. : Cred ca exagerezi
Leonard: Nu exagerez! Pe timpul comunismului asa era!
I.C. : Si dupa 89 s-a mai schimbat ceva?
Leonard: Nu prea
I.C. : Mai spune-mi te rog despre personalul din orfelinate.
Leonard: Se fura mult din alimentatia noastra.
I.C. : Si atunci cred ca nu aveati suficienta mancare si voi nu erati niciodata satui! Asa este?
Leonard: Adevarat! Din cauza mancarii putine, cei mari luau si din portile celor mici.
I.C. : Nu ti s-a facut niciodata rau din cauza mancarii putine?
Leonard: Ba da! Cand ni se facea rau, mergeam la doctor care ne facea o injectie.
I.C. : Abuzul sexual, de care ai amintit la un moment dat, era ceva la ordinea zilei sau se intampla doar cateodata?
Leonard: Se intampla fregvent.
I.C. : Asistentii sociali interveneau cand apareau nedreptati intre voi sau abuzuri sexuale?
Leonard: Nu. Stateau la barfe. Nu ii interesa.
I.C. : Nu a depus nici un copil plangere la politie?
Leonard: Nu! De frica nu a indraznit nimeni sa faca asa ceva.
I.C. : Ce s-ar fi putut intampla?
Leonard: Pai sa va dau un exemplu. Pe mine m-au bagat intr-o valiza si m-au aruncat de la etajul 3 si mi-am rupt mana.
I.C. : Cati ani aveai?
Leonard: Aveam 10 ani
I.C. : Si cum au reactionat cei ce aveau grija de voi?
Leonard: Au chemat salvarea si m-au internat. Au zis ca a fost accident.
I.C. : Cand te-ai intors in camin dupa acest incident, care a fost reactia colegilor tai?
Leonard: M-au intrebat daca eram bine, daca mi-am revenit.
I.C. : Nu si-au cerut si ei iertare?
Leonard: Nu! Au zis ca a fost un accident!
I.C. : Cum era la scoala? Invatatorii si profesorii va tratau diferentiat fata de copiii din familiile din sat?
Leonard: Ne tratau in mod egal.
I.C. : Cati dintre colegii tai au reusit sa urmeze un liceu dupa ce au terminat scoala Generala?
Leonard: Putini!
I.C. : Tu ai facut liceul?
Leonard: Da. Am facut 11 clase la sibiu. Defapt, am facut scoala profesionala.
I.C. : Dupa ce ai terminat scoala profesionala, nu ai gasit nici un loc de munca?
Leonard: Nu. Am stat pe strada. Am incercat eu sa ma angajez. M-am si imbolnavit...
I.C. : De ce boala suferi acum?
Leonard: Ciroza, ulcer, hernie de disc, tulburari emotionale, mai multe...
I.C. : Si pentru toate aceste boli iei acum tratament?
Leonard: Da! Urmez un tratament care ma costa 300 ron! Si nu am acesti bani! Daca nu imi iau tratamentul pot chiar sa mor!
I.C. : In ce consta tratamentul tau?
Leonard: Iau interferon, silimarina, diazepan
I.C. : Nelucrand inseamna ca nu esti platitor de CAS. Prin urmare trebuie sa platesti consultul medical si medicamentele. Cum te descurci cu banii?
Leonard: Greu
I.C. : Spuneai la inceputul dialogului ca suferi de cancer hepatic. Doctorii ti-au dat vreo sansa de vindecare?
Leonard: Da! Mi-au dat sanse insa trebuie sa continui tratamentul!
I.C. : Dupa ce ai implinit 18 ani si pana azi unde ai locuit?
Leonard: Am stat intr-un adapost de noapte din Sibiu.
I.C. : Existau anumite reguli in aceste adaposturi?
Leonard: Da! Trebuie sa nu fii baut, sa nu faci scandaluri, sa fii respectuos
I.C. : Ce ti-ai dori in momentul de fata de la viata si de la Dumnezeu?
Leonard: Sa ma fac bine!
I.C. : Sanatatea este cea mai importanta! Iti doresc sa ai parte de tot ce se bucura un copil nascut intr-o familie normala. Iti  doresc sanatate si ajutor de sus.

Leonard poate fi contactat la numarul de telefon: 0740691091 sau pe facebook: https://www.facebook.com/magyararudolf.leonard5
Contul unde il puteti ajuta financiar este deschis la BCR pe numele Magyara Rudolf Leonard.

Ro36rncb0231088855520001






Iata si documentele medicale pe care tanarul ni le-a pus la dispozitie:













«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

libris.ro
carturesti.ro

Popular Posts

OOKE

ookee.ro

top navigation

       
   
interlink.ro

Pagina de folos in lume

Labels

Inscris pe

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Vizitatori pe blog

123

 
Copyright ©2016 Pagina de Folos • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger