8/06/2016

De ce sa fii elev/a la un seminar teologic?

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !

Sunt mai multe aspecte care trebuie sa le analizezi cand iei decizia care iti va marca viitorul tau: la ce liceu sa dai?

Daca iti plac foarte mult stiintele exacte si vrei sa inveti cat mai multe pe aceasta ramura, atunci sa stii ca nu e locul tau la un seminar teologic! De ce? Pentru ca aici fizica, chimia si matematica se fac pana in clasa a 10 a si nu foarte serios. Vei pierde mult. Seminarul teologic are profil uman. De aceea, nici nu se da la BAC matematica, ci dogmatica! 

Daca insa esti un copil credincios si vrei sa afli mai multe despre Dumnezeu si vrei sa fii in compania altor copii care gandesc si traiesc ca tine, poti da la Seminar. La Seminarul Teologic dau in special copiii care doresc sa devina preoti. Insa, pot da si cei care doresc o altfel de scoala si altfel de colegi. Nu trebuie sa devii neaparat preot! Sunt absolventi de seminar care au urmat si alte facultati. 


Aici avea materii ca: dogmatica (invatatura de credinta), Istoria Bisericii Ortodoxe Romane, Istoria Bisericii Universale, Morala, Catehetica, Muzica Psaltica, Muzica Liniara, Muzica Corala, Formare Duhovniceasca, Noul Testament, Greaca, Latina, Vechiul Testament, dar si materii laice precum Romana, Istorie, Geografie, Logica, Sport, Biologie, etc. Daca vei invata bine in seminar, iti va fi foarte usor la Facultatea de Teologie.


Aici, vei gasi un altfel de mediu, altfel de organizare. Toti colegii vor avea preocupari duhovnicesti. Vor fi fireste si unele exceptii! Nu exista padure fara uscatura. Veti avea colegi care au fost impinsi de la spate de parinti la Seminar pentru a deveni preoti, pentru ca asa au auzit ei ca aici s-ar castiga multi bani. Sarmanii parinti viseaza cai verzi pe pereti. Nu toti seminaristii vor deveni preoti.


Cand eram in primul an de seminar, faceam dupa amiaza meditatii (nu se facea yoga :) ci se faceau temele pentru ziua urmatoare). La meditatie un coleg din anul 5 ne-a intrebat: "Cine doreste sa devina preot?" Toti am ridicat mana. Acum dupa 12 ani de la terminarea liceului, constat ca nu toti colegii au urmat teologia si nu toti au devenit preoti. Poate doar o jumatate dintre ei. Acest lucru nu inseamna ca pentru restul a fost un timp pierdut!


Am avut multe de invatat in Seminar!

Am invatat sa ma organizez singur! Nu mai era mama si tata sa imi dea indicatii. Aveam un program ce trebuia respectat! Eram oarecum pe cont propriu cu toate ca depindeam de scoala. La sfarsitul anului 5 de seminar (azi nu se mai fac 5 ani, ci 4 ani) un coleg a zis cu parere de rau ca el nu a invatat mai nimic in seminar! Eu i-am zis: "Daca tu nu ai invatat, e problema ta! Cine a avut de invatat, a invatat! Cine nu, nu!"

Am invatat sa ii ajut pe ceilalti! 
Am invatat ce inseamna compasiunea!
Am invatat ce inseamna rabdarea!
Am invatat ce este ascultarea si de ce este ea importanta!
Am invatat sa imi port singur de grija!

Am invatat sa las de la mine cand este cazul!
Am invatat sa lupt pentru idealuri!
Am invatat sa ma descurc singur cand plecam la M-rea Putna unde stateam vara 2 saptamani sau cand plecam iarnu cu colinda 1 saptamana intreaga!

Am invatat sa cant. 
Am invatat notatii muzicale: psaltica si liniara.

Am invatat sa imi fac prieteni!
Am invatat sa gestionez un conflict!

Am invatat multe...

A fost un real castig launtric! 

Ceea ce foloseste cel mai mult la seminar este sederea la caminul seminarului si implicarea in programul caminului. Uneori programul mi se parea strict, dar a fost foarte folositor!

Azi imi aduc aminte cu drag de anii de camin din seminar. Am stat la camin si in facultate, dar parca nu a fost atat de frumos ca in seminar.

O fata insa ce ar face la un seminar teologic? Unii zic in gluma ca fetele care dau la seminar fie vor sa devina preotese, fie maicute. Sa stiti insa ca prea putine devin preotese si maicute. Si in cazul lor vorbim de aceleasi beneficii pe care le-am enumerat mai sus.

E mare lucru sa fii inconjurat de oameni care gandesc ca tine. Sunt clase in invatamantul de stat unde nu se integreaza toti elevii, nu se accepta unii pe altii. Sunt clase unde patroneaza invidia, dezmatul, trufia si mandria. Va dati seama ce atmosfera! Am intalnit persoane care nu isi aduc aminte cu drag de liceu si de colegii din liceu! In acelasi timp, exista si clase in care sunt copii minunati si care se impaca de minune! 

Cu drag,
Iordachescu Constantin
absolvent al Seminarului Teologic "Mitropolitul Dosoftei" din Suceava
Promotia 2004
«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

libris.ro
carturesti.ro

Popular Posts

OOKE

ookee.ro

top navigation

       
   
interlink.ro

Pagina de folos in lume

Labels

Inscris pe

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Vizitatori pe blog

123

 
Copyright ©2016 Pagina de Folos • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger